Appen hjälper Joan’s att komma närmare sina gäster

Vi älskar våra gäster, vår vardag och atmosfären vi skapat.

Joan’s slog upp portarna 2008 och bygger på ett heldagskoncept med en mångsidig meny för alla smaker och tillfällen. Här välkomnas du med samma värme oavsett om du beställer en kaffe, en drink eller en bit mat. På menyn står allt från svensk husmanskost och sallader till italienska pizzor Närheten och kärleken till gästerna genomsyrar hela Joan’s, som idag har tre restauranger (Vingåker, Finspång och Karlskoga) där samtliga använder appen för utkörning, takeaway och bordsbeställningar.

Under pandemin började Joan’s köra ut mat gratis till sina gäster eftersom de inte kunde besöka restaurangerna på plats. Det blev väldigt populärt och när samhället öppnade upp igen fortsatte de att erbjuda utkörning via appen.

Uppskattat med bordsbeställningar och rabatt i appen

På sommaren är det populärt att beställa direkt till bordet via appen, berättar Chowan, Joan’s grundare. Då slipper gästerna dels stå i kö och lämna sin plats i solen när de vill fylla på sitt glas, dels får de alltid 10 % rabatt på notan när de gör appbeställningar med alkoholfri dryck. Vi tror på upplägget med att fördela ut delar av arbetet till digitala lösningar och rabattkoden i appen är ett enkelt sätt att visa uppskattning för att våra gäster använder appen. Rabatten gäller för alla serveringssätt som vi erbjuder, fortsätter han.

”Bordsbeställningar i appen gör att våra gäster slipper stå i kö och lämna sin plats i solen. Dessutom får de alltid 10 % rabatt när de beställer alkoholfri dryck i appen – oavsett serveringssätt.”

Tydlig kommunikation via appen – en fördel både för oss och våra gäster

Personalen på Joan’s är väl inkörda och flitiga när det gäller att kommunicera med gästerna via systemet. Det betyder att de ser till att gästen snabbt får en tid när deras beställning kan vara klar och markerar ordern som klar så att gästen direkt får information om att maten är på väg till bordet eller redo att hämtas upp.

– Vi använder oss också mycket av pushnotiser och nyhetsflödet i appen för att uppmärksamma gästerna på vad som händer i restaurangen till helgen eller berätta om någon temadag som vi har framför oss. Till exempel hyllade vi alla mammor på Mors dag och bjöd på efterrätt, säger Chowan.

Utöver reklamen i appen har Joan’s också en hög närvaro i sociala medier där de hänvisar till sina digitala alternativ för såväl utkörning och takeaway som bordsservering.

– Vi är också noga med att ta proffsiga bilder på både nya och gamla maträtter. Allt för att få en levande känsla i appen och framhäva våra goda rätter och drinkar på allra bästa sätt, avslutar Chowan.

Framtidens verktyg för restauranger

Ta din restaurang till nästa nivå med digitala beställningar

”Allt bör göras så enkelt som möjligt, men inte enklare” som Einstein en gång sa. PubQs verktyg för matbeställning direkt i webbläsaren är smidigt och enkelt – men har alla matnyttiga funktioner du behöver!

  • Speeda upp försäljningen
  • Slipp köbildning
  • Undvik kostsam app-utveckling
  • Uppdatera själv
Prova gratis
Hand med mobil beställer mat mat

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Nyhetsbrev